Tanie rozmowy czy darmowy internet?

Tanie rozmowy
Tanie rozmowy

W współcześnie mamy do czynienia z szybkim rozwojem usług telekomunikacyjnych w każdej formie. Rozwój, o którym mowa, dotyczy zarówno jakości samych usług, ale także większych możliwości technologicznych i, oczywiście, cen, które nieustannie spadają. Spadek cen jest spowodowany nie tylko wspomnianym rozwojem, ale również silną konkurencją i rosnącymi oczekiwaniami klientów. W branży telekomunikacyjnej funkcjonuje coraz więcej operatorów, przez co wszyscy muszą stale obniżać ceny i uatrakcyjniać ofertę. Dotyczy to przede wszystkim telefonii komórkowej. Coraz częściej poszczególni operatorzy oferują nie tylko niskie koszty połączeń telefonicznych, ale także szereg innych usług.

Jako przykład można podać internet w telefonie komórkowym. Oczywiście w dzisiejszych czasach oferuje go każda sieć. Czy jednak internet jest ważniejszy od rozmów telefonicznych? Co wybrać: internet czy tanie rozmowy?

Odpowiedź na powyższe pytanie jest złożona. Po pierwsze należy zaznaczyć, że dla każdego klienta co innego może być ważne, dlatego znalezienie jednej, ogólnej odpowiedzi jest trudne. Ale nie jest niemożliwe. Można bowiem przeanalizować potrzeby, którymi kieruje się większość klientów. Jak pokazuje praktyka, dla większości klientów telefon jest przede wszystkim narzędziem do kontaktu z innymi ludźmi. Dla tego rodzaju klientów tanie rozmowy będą ważniejsze.

Z drugiej strony istnieje pewna grupa klientów, którzy kontaktują się tylko i wyłącznie poprzez internet i dostępne komunikatory internetowe. Dla tego rodzaju klientów internet będzie zatem ważniejszy niż tanie rozmowy przez telefon. A sam telefon służy tego rodzaju klienteli do „surfowania” w internecie.

Ponieważ zatem klienci są różni, operatorzy telefonii komórkowej starają się łączyć oferty. Większość z nich posiada już w ofercie niskie koszty połączeń, ale także niskie koszty dostępu do internetu. Właściwe połączenie obu usług wydaje się być najlepszym pomysłem. Tym bardziej, że właśnie wszechstronność jest tą cechą, która przynosi poszczególnym operatorom najwięcej klientów.